Çok Değil, Güzel Yazan Yaşar!
Cenap Şahabeddin’in kişiliğinin en öne çıkan yönü belki de “estetiğe” olan tutkusu. Yalnız yaşarken ve duyarken değil, yazarken de estetik olanın, güzel olanın peşindedir Cenap. Bu düşkünlük her bir yazısı için ciddi çaba ve uğraşı gerektirir. Okur da yazıyı eline alıp okumaya koyulduğunda gerek metnin gramatik yapısı ve gerekse iç ve dış ahenkte bu çabayı hisseder ve elinde olmadan o ahengin esiri olur.
Cenap’ın gerek nesir gerekse nazım hemen her yazısında görülen bu harmoni elinizdeki kitabın hazırlayanlarını da esir etti. Hepsi 1900’lü yılların ilk yarısında eski harflerle yayımlanan yazı ve şiirlerini bugünkü alfabeye aktararak derlediğimiz bu çalışma, Türk dilinin yapısı ve ahenkli söyleyişine çok şey katan; fakat maalesef ihmal edilen ve gerektiği kadar yararlanılmayan Cenap’ı hatırlamak için bir vesile olsun istedik…