Oyun Teorisi ve Türkiye Turizm Sektörü Üzerine Bir Uygulama kitabını indir

Oyun Teorisi ve Türkiye Turizm Sektörü Üzerine Bir Uygulama
Oyun teorisi, rekabet ortamında bulunan iki karar vericinin rakibinin stratejilerini biliyor olduğu varsayımı altında kendileri için en uygun stratejiyi belirleme problemlerinin çözümünde kullanılmaktadır. Karar teorisi ise bir karar vericinin doğaya karşı belirli koşullara göre en iyi stratejiyi belirlemesi problemlerinin çözümünde kullanılmaktadır. Bu kitapta öncelikle karar teorisi genel hatları ile anlatılmış ve ardından oyun teorisi detaylı bir biçimde ele alınmıştır. Uygulama kısmında ise Türkiye’nin coğrafi bölgeleri oyuncu olarak ve turizm açısından öne çıkan özellikler de stratejiler olarak ele alınarak oyun teorisi modelleri oluşturulmuştur. Kurulan modellerde tüm coğrafi bölgelerin karşılıklı olarak dikkate alınmasıyla oyunun hangi bölge lehine sonuçlanacağı belirlenmekle beraber bu bölgelerin birbirlerine karşı en iyi startejileri yani üstün yönleri ortaya çıkartılmıştır. Oyun modelinin kurulmasında turizm sektöründe yer alan kişilerin görüşleri dikkate alınmış olup değerlendirmeler bu çerçevede yapılmıştır. Bu kitabın, karar ve oyun teorisi konularına ilgi duyan, turizm sektöründe araştırma yapan kişilere, turizm sektöründe yer alan karar vericilere, araştırmacılara, akademisyenlere, öğrencilere ve tüm okuyuculara faydalı olacağı kanaatindeyiz.
 
 
Bölüm 1. Karar Teorisi
1.1. Karar Teorisine Giriş
1.2. Belirlilik Durumunda Karar Verme
1.3. Risk Durumunda Karar Verme
1.3.1. Beklenen Değer Kriteri
1.3.2. En Yüksek Olabilirlik Kriteri
1.3.3. Beklenen Fırsat Kaybı Kriteri
1.3.4. Tam Bilginin Beklenen Değeri
1.3.5. Karar Ağaçları
1.4. Belirsizlik Durumunda Karar Verme
1.4.1. Eş Olasılık Kriteri
1.4.2. Kötümserlik Kriteri
1.4.3. İyimserlik Kriteri
1.4.4. Pişmanlık Kriteri
1.4.5. Hurwicz Kriteri
1.5. Bayesgil Karar Verme
1.5.1.Koşullu Olasılık
1.5.2. Bayesgil Karar
 
Bölüm 2. Oyun Teorisi
2.1. Giriş
2.2. Oyun Teorisinin Tarihsel Gelişimi
2.3. Oyun Teorisi ile İlgili Literatür Taraması
2.4. Temel Kavramlar
2.5. Oyun Teorisinin Varsayımları
2.6. Oyunların Gösterim Biçimleri
2.7. Oyunların Sınıflandırılması
 
Bölüm 3. İki Kişili Sıfır Toplamlı Oyunlar
3.1. Giriş
3.2. Maksimin ve Minimaks İlkesi
3.3. Tam Stratejiler
3.4. Baskın Stratejiler
3.5. Eş Stratejiler
3.6. Karma Stratejiler
 
Bölüm 4. Karma Stratejili Oyunların Çözüm Yöntemleri
4.1. 2*2 Boyutlu Oyunların Genel Çözümü
4.2. 2*2 Boyutlu Oyunların Cebirsel Çözümü
4.3. n*n Boyutlu Oyunların Matris Yöntemi ile Çözüm
4.4. n*n Boyutlu Oyunların Cebirsel Yöntem ile Çözümü
4.5. Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü
4.5.1. 2*2 Boyutlu Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü
4.5.2. m*2 ve 2*n Boyutlu Oyunların Grafik Yöntem ile Çözümü
4.6. Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözüm Yöntemi
 
Bölüm 5. İki Kişili Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunlar
5.1. Baskın (Ustun) Stratejiler
5.2. İki Kişili ve 2*2 Stratejiye Sahip Oyunun Cebirsel Çözüm
5.3. İki Kişili ve n*m Stratejiye Sahip Oyunların Çözümü
 
Bölüm 6. Uygulama
6.1. Giriş
6.2. Oyun Modeli
6.2.1. Doğu – Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Ege – Akdeniz Bölgeleri
6.2.2. Doğu – Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile İç Anadolu Bölgesi
6.2.3. Doğu – Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Karadeniz Bölgesi
6.2.4. Doğu – Güney Doğu Anadolu Bölgeleri ile Marmara Bölgesi
6.2.5. Ege – Akdeniz Bölgeleri ile İç Anadolu Bölgesi
6.2.6. Ege – Akdeniz Bölgeleri ile Karadeniz Bölgesi
6.2.7. Ege – Akdeniz Bölgeleri ile Marmara Bölgesi
6.2.8. İç Anadolu Bölgesi ile Karadeniz Bölgesi
6.2.9. İç Anadolu Bölgesi ile Marmara Bölgesi
6.2.10. Karadeniz Bölgesi ile Marmara Bölgesi
6.3. Sonuçlar ve Değerlendirme
Kaynaklar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir